¬ернутс¤ на главную

ѕ – ќ ≈   “
ѕрограмно-ц≥льов≥ методи управл≥нн¤ проф≥льним навчанн¤м

         –озвиток св≥тового ≥ зокрема Ївропейського осв≥тнього простору обТЇктивно вимагаЇ в≥д украњнськоњ школи адекватноњ реакц≥њ на процеси реформуванн¤ загальноњ середньоњ школи, що в≥дбуваЇтьс¤ у пров≥дних крањнах св≥ту. «агальною тенденц≥Їю розвитку старшоњ проф≥льноњ школи Ї њњ ор≥Їнтац≥¤ на широку диференц≥ац≥ю, вар≥ативн≥сть, багатопроф≥льн≥сть, ≥нтеграц≥ю загальноњ ≥ допрофес≥йноњ осв≥ти

 онцепц≥¤ проф≥льного навчанн¤ в старш≥й школ≥      

             Ќавчально-виховний комплекс є49 ДЌад≥¤Ф розгл¤даЇ проф≥льне навчанн¤ ¤к вид диференц≥йованого навчанн¤, ¤кий передбачаЇ врахуванн¤ осв≥тн≥х потреб, нахил≥в та зд≥бностей учн≥в ≥ створенн¤ умов дл¤ навчанн¤ старшокласник≥в в≥дпов≥дно до њхнього профес≥йного самовизначенн¤, що забезпечуЇтьс¤ шл¤хом зм≥н у мет≥, зм≥ст≥ та структур≥ орган≥зац≥њ навчанн¤.
ћета проф≥льного навчанн¤ Ц забезпеченн¤ можливостей дл¤ р≥вного доступу учн≥вськоњ молод≥ до здобутт¤ загальноосв≥тньоњ проф≥льноњ та початковоњ допрофес≥йноњ п≥дготовки, неперервноњ осв≥ти впродовж усього житт¤, вихованн¤ особистост≥, здатноњ до самореал≥зац≥њ, профес≥йного зростанн¤ й моб≥льност≥ в умовах реформуванн¤ сучасного сусп≥льства.

«авданн¤ми проф≥льного навчанн¤ Ї:

  • створенн¤ умов дл¤ формуванн¤ та розвитку ≥ндив≥дуальних п≥знавальних зд≥бностей;
  • ви¤вленн¤ природних особливостей ≥ творчих зд≥бностей школ¤р≥в та створенн¤ умов дл¤ њх реал≥зац≥њ й неухильного розвитку;
  • забезпеченн¤ необх≥дних умов дл¤ розвитку емоц≥йноњ сфери учн¤.

            ѕроф≥ль навчанн¤ у навчально-виховному комплекс≥ є49 УЌад≥¤Ф визначаЇтьс¤ з урахуванн¤м осв≥тн≥х потреб замовник≥в осв≥ти: кадрових, матер≥ально-техн≥чних, ≥нформац≥йних ресурс≥в закладу, соц≥окультурноњ ≥ виробничоњ ≥нфраструктури м≥ста; перспектив здобутт¤ подальшоњ осв≥ти ≥ життЇвих план≥в учн≥вськоњ молод≥.

                                      

ѕроф≥льне навчанн¤ у 10, 11 класах зд≥йснюЇтьс¤ за такими основними напр¤мками:

  • сусп≥льно - гуман≥тарний;
  • ф≥зико - математичний;
  • природничий;
  • художньо - естетичний

         ѓх наб≥р в≥дпов≥даЇ соц≥ально Ц диференц≥йованим видам д≥¤льност≥, зумовленим сусп≥льним розпод≥лом прац≥ ≥ м≥стить знанн¤ про природу, людину, сусп≥льство, культуру, науку та виробництво.

          «а основними напр¤мками проф≥л≥зац≥њ визначають р≥зноман≥тн≥ навчальн≥ проф≥л≥. —труктуру проф≥льного навчанн¤ комплексу

ќ с н о в н ≥      н а п р ¤ м и      п р о ф ≥ л ≥ з а ц ≥ њ

сусп≥льно -
гуман≥тарний

ф≥зико -
математичний

природничий
   

художньо -
естетичний

   

   

   

   

Ќавчальн≥ проф≥л≥

‘≥лолог≥чний
   
≤сторико-правовий
   
≈коном≥чний

Ќавчальн≥ проф≥л≥


   ‘≥зико -
математичний
   
   

Ќавчальн≥ проф≥л≥

Ѕ≥олог≥чний
   
’≥м≥чний
   
≈колог≥чний

Ќавчальн≥ проф≥л≥

≈колог≥чний
≈стетичний
≈тичний
 ультуролог≥чний
ћистецтвознавчий

ѕроф≥льн≥сть визначаЇтьс¤ ¤к добором предмет≥в, так ≥ њхн≥м зм≥стом,
мета ¤коњ: забезпечити загальноосв≥тню п≥дготовку учн≥в та спец≥ал≥зовану поглиблену п≥дготовку до майбутньоњ профес≥йноњ д≥¤льност≥.

ѕроф≥ль навчанн¤ охоплюЇ таку сукупн≥сть предмет≥в: базов≥ загальноосв≥тн≥, проф≥льн≥ та курси за вибором.

Ўк≥льний осв≥тн≥й компонент у старш≥й школ≥ реал≥зуЇ р≥зн≥ модел≥ академ≥чноњ та прикладноњ спр¤мованост≥ на основ≥ запровадженн¤ проф≥льного навчанн¤.

              урси за вибором в≥дпов≥дають проф≥л¤м.

             ” класах ф≥лолог≥чного та сусп≥льно-гуман≥тарного проф≥лю посилен≥ предмети мовно-л≥тературного, сусп≥льно-гуман≥тарного та економ≥чного цикл≥в:

  • ѕрава людини;
  • ѕравознавство;
  • ≤ноземна мова;
  • Ћюдина ≥ сусп≥льство;
  • ѕсихолог≥¤ сп≥лкуванн¤;
  • ќснови етики;
  • ”крањнська ф≥лолог≥¤;
  • ќснови менеджменту;
  • ћаркетинг, та ≥нш≥.

             ” класах природничого проф≥лю посилюютьс¤ предмети природничого циклу;

  • ф≥зика;
  • х≥м≥¤;
  • б≥олог≥¤, еколог≥¤, валеолог≥¤;

” класах ф≥зико-математичного проф≥лю прид≥лено увагу до вивченн¤ ф≥зики, математики. ¬ведено факультативний курс Уќснови техн≥чноњ творчост≥Ф. ‘акультативн≥ курси ведуть викладач≥ вищих навчальних заклад≥в.

” вс≥х класах ≤≤≤ ступен≥ ведетьс¤ проф≥льний спецкурс УЌов≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њФ, курс по вибору Уќснови досл≥дницькоњ д≥¤льност≥Ф.

ѕроф≥л≥ навчанн¤

                                                                                   Ѕазов≥             проф≥льн≥            курси за вибором
                                                                                                          предмети

ћ о д е л ь      п р о ф ≥ л ь н о г о       н а в ч а н н ¤

5 - 7 кл.


         

8 - 9 кл.

         

10 - 11 кл.

         

         

         

         

         

 ласи
≥нтенсивноњ п≥дготовки

         

 ласи
допроф≥льного
навчанн¤

         

 ласи
проф≥льного
навчанн¤

         

         

         

         

         

ћета: адаптац≥¤ до навчанн¤ в основн≥й школ≥, ви¤вленн¤ ≥нтерес≥в учн≥в, ознайомленн¤ з профес≥¤ми

         

ћета: ви¤вленн¤ ≥нтерес≥в, перев≥рка можливостей, ознайомленн¤ з профес≥¤ми

         

ћета: задовольненн¤ потреб ≥ розвиток зд≥бностей особистост≥ в певн≥й галуз≥ п≥знавальноњ д≥¤льност≥

ф     о       р     м     и:

Ќаданн¤ додаткових
годин вар≥ативноњ
частини навчального
плану

         

¬в≥денн¤
спецкурс≥в
факультатив≥в
   

         

 орекц≥йн≥
≥ндив≥дуальн≥
консультативн≥
зан¤тт¤


   

   

   

   

   

ѕоглиблене вивченн¤ предмет≥в


   

¬еденн¤ профор≥Їнтац≥йноњ роботи


   

—п≥впрац¤ з ¬”«ами


   

   

   

   

   

«найомство з профес≥¤ми за програмою "ќснови вибору профес≥њ"


   

”часть у м≥ських обласних конкурсах учн≥вських ол≥мп≥адах турн≥рах конференци¤х


   

«ахист досл≥дницьких роб≥т ћјЌ (м≥ський, обласний, ¬сеукраинский р≥вень)


   

   

   

   

   
ƒистанц≥йна осв≥та
   

–обота п≥дготовчих курс≥в ƒонƒј—ј (математика, ф≥зика) ћ≈√≤ (укр. мова)


   

–ейтингова система оц≥нюванн¤ д≥¤льност≥ учн≥в

≈тапи впровадженн¤ проф≥льного навчанн¤ в Ќ¬  є49 УЌад≥¤Ф:

  1. визначенн¤ проф≥льност≥;
  2. проведенн¤ орган≥зац≥йно-методичних заход≥в щодо забезпеченн¤ проф≥льност≥;
  3. мон≥торинг та коригуванн¤ процесу впровадженн¤ проф≥льного навчанн¤.

ѕсихолог≥чне супроводженн¤ проф≥льного навчанн¤

             ѕ≥дготовка до вибору проф≥лю навчанн¤ ставить перед психолог≥чною службою комплексу завданн¤ простежити готовн≥сть учн¤ до нового етапу в шк≥льному житт≥. ÷ьому спри¤ють на¤вн≥ системи класиф≥кац≥њ профес≥й.
(5 тип≥в профес≥й ™.  л≥мова)

             Ќауково - методична, орган≥зац≥йна робота з питань проф≥льного навчанн¤ базуЇтьс¤ за такими напр¤мками:

  • ƒ≥агностика з метою ви¤вленн¤ зд≥бностей учн≥в дл¤ њх обірунтованоњ ор≥Їнтац≥њ на проф≥ль навчанн¤;
  • –озпод≥л учн≥в по проф≥льних класах за р≥внем осв≥тньоњ п≥дготовки, ≥нтересами, потребами, зд≥бност¤ми, нахилами;
  • ƒ≥агностика профес≥йноњ п≥дготовки вчител≥в, що працюють у проф≥льних класах;
  • ѕлануванн¤ роботи в проф≥льних класах;
  • «абезпеченн¤ наступно-перспективних звТ¤зк≥в м≥ж середньою та профес≥йною осв≥тою в≥дпов≥дно до обраного проф≥лю;
  • —п≥впрац¤ з вищими навчальними закладами;
  • ¬веденн¤ спецкурс≥в: Уќснови техн≥чноњ творчост≥Ф, У‘≥лологФ, УћатематикФ, УћаркетингФ, УћенеджментФ.

      Используются технологии uCoz