ѕ – ќ ≈ “
ѕрограмно-ц≥льов≥ методи управл≥нн¤ проф≥льним навчанн¤м
–озвиток св≥тового ≥ зокрема Ївропейського осв≥тнього простору обТЇктивно вимагаЇ в≥д
украњнськоњ школи адекватноњ реакц≥њ на процеси реформуванн¤ загальноњ середньоњ школи,
що в≥дбуваЇтьс¤ у пров≥дних крањнах св≥ту. «агальною тенденц≥Їю розвитку старшоњ проф≥льноњ
школи Ї њњ ор≥Їнтац≥¤ на широку диференц≥ац≥ю, вар≥ативн≥сть, багатопроф≥льн≥сть,
≥нтеграц≥ю загальноњ ≥ допрофес≥йноњ осв≥ти
онцепц≥¤ проф≥льного навчанн¤ в старш≥й школ≥ |
Ќавчально-виховний комплекс є49 ДЌад≥¤Ф розгл¤даЇ проф≥льне навчанн¤ ¤к вид
диференц≥йованого навчанн¤, ¤кий передбачаЇ врахуванн¤ осв≥тн≥х потреб, нахил≥в та
зд≥бностей учн≥в ≥ створенн¤ умов дл¤ навчанн¤ старшокласник≥в в≥дпов≥дно до њхнього
профес≥йного самовизначенн¤, що забезпечуЇтьс¤ шл¤хом зм≥н у мет≥, зм≥ст≥ та структур≥
орган≥зац≥њ навчанн¤.
«авданн¤ми проф≥льного навчанн¤ Ї:
ѕроф≥ль
навчанн¤ у навчально-виховному комплекс≥ є49 УЌад≥¤Ф визначаЇтьс¤ з урахуванн¤м
осв≥тн≥х потреб замовник≥в осв≥ти: кадрових, матер≥ально-техн≥чних, ≥нформац≥йних
ресурс≥в закладу, соц≥окультурноњ ≥ виробничоњ ≥нфраструктури м≥ста; перспектив
здобутт¤ подальшоњ осв≥ти ≥ життЇвих план≥в учн≥вськоњ молод≥.
ѕроф≥льне навчанн¤ у 10, 11 класах зд≥йснюЇтьс¤ за такими основними напр¤мками:
ѓх наб≥р в≥дпов≥даЇ
соц≥ально Ц диференц≥йованим видам д≥¤льност≥, зумовленим сусп≥льним розпод≥лом
прац≥ ≥ м≥стить знанн¤ про природу, людину, сусп≥льство, культуру, науку та
виробництво.
«а основними напр¤мками проф≥л≥зац≥њ визначають р≥зноман≥тн≥ навчальн≥ проф≥л≥.
—труктуру проф≥льного навчанн¤ комплексу ќ с н о в н ≥
н а п р ¤ м и п р о ф ≥ л ≥ з а ц ≥ њ
сусп≥льно - ф≥зико - природничий
художньо -
Ќавчальн≥ проф≥л≥
‘≥лолог≥чний Ќавчальн≥ проф≥л≥
Ќавчальн≥ проф≥л≥
Ѕ≥олог≥чний Ќавчальн≥ проф≥л≥
≈колог≥чний ѕроф≥льн≥сть визначаЇтьс¤ ¤к добором предмет≥в, так ≥ њхн≥м зм≥стом,
ѕроф≥ль навчанн¤ охоплюЇ таку сукупн≥сть предмет≥в: базов≥ загальноосв≥тн≥, проф≥льн≥ та курси за вибором.
Ўк≥льний осв≥тн≥й компонент у старш≥й школ≥ реал≥зуЇ р≥зн≥ модел≥ академ≥чноњ та прикладноњ спр¤мованост≥ на основ≥ запровадженн¤ проф≥льного навчанн¤.
урси за вибором в≥дпов≥дають проф≥л¤м.
” класах ф≥лолог≥чного та сусп≥льно-гуман≥тарного проф≥лю посилен≥ предмети мовно-л≥тературного, сусп≥льно-гуман≥тарного та економ≥чного цикл≥в:
” класах природничого проф≥лю посилюютьс¤ предмети природничого циклу;
” класах ф≥зико-математичного проф≥лю прид≥лено увагу до вивченн¤ ф≥зики,
математики. ¬ведено факультативний курс Уќснови техн≥чноњ творчост≥Ф.
‘акультативн≥ курси ведуть викладач≥ вищих навчальних заклад≥в.
” вс≥х класах ≤≤≤ ступен≥ ведетьс¤ проф≥льний спецкурс УЌов≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њФ, курс по вибору Уќснови досл≥дницькоњ д≥¤льност≥Ф.
ѕроф≥л≥ навчанн¤
Ѕазов≥
проф≥льн≥
курси за вибором ћ о д е л ь п р о ф ≥ л ь н о г о
н а в ч а н н ¤
5 - 7 кл.
8 - 9 кл.
10 - 11 кл.
ласи
ласи
ласи
ф о
р м и:
Ќаданн¤ додаткових
¬в≥денн¤
орекц≥йн≥ ѕоглиблене вивченн¤ предмет≥в
¬еденн¤ профор≥Їнтац≥йноњ роботи
—п≥впрац¤ з ¬”«ами
«найомство з профес≥¤ми за програмою "ќснови вибору профес≥њ"
”часть у м≥ських
обласних конкурсах
учн≥вських ол≥мп≥адах
турн≥рах
конференци¤х
«ахист
досл≥дницьких роб≥т ћјЌ (м≥ський, обласний, ¬сеукраинский р≥вень)
–обота п≥дготовчих
курс≥в ƒонƒј—ј
(математика, ф≥зика)
ћ≈√≤ (укр. мова)
–ейтингова система
оц≥нюванн¤ д≥¤льност≥ учн≥в
≈тапи впровадженн¤ проф≥льного навчанн¤ в Ќ¬ є49 УЌад≥¤Ф:
ѕсихолог≥чне супроводженн¤ проф≥льного навчанн¤
ѕ≥дготовка до вибору проф≥лю навчанн¤ ставить перед психолог≥чною службою
комплексу завданн¤ простежити готовн≥сть учн¤ до нового етапу в шк≥льному
житт≥. ÷ьому спри¤ють на¤вн≥ системи класиф≥кац≥њ профес≥й.
Ќауково - методична, орган≥зац≥йна робота з питань проф≥льного навчанн¤
базуЇтьс¤ за такими напр¤мками:
|